دفترامام جمعه مانه-پیش قلعه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مانه

دفترامام جمعه مانه-پیش قلعه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مانه

تفسیر و شرح نهج البلاغه

دفتر امام جمعه مانه مانه- پیش قلعه | سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

جلسه تفسیر و شرح سخنان امیرالمومنین علیه السلام در کتاب شریف نهج­ البلاغه این هفته پیرامون تفسیر و توضیح نامه امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن علیه السلام توسط حجه الاسلام تکمیلی امام جمعه مانه برگزار شد.

امام جمعه مانه در این جلسه طبق فرموده امام علی علیه السلام در مورد ظلم و ستم افزود: ستم بر سه نوع است: ستمى که هرگز بخشیده نمى شود مانند شرک به خدا، ستمى که بدون مجازات نمی ­ماند مانند ستمگرى بعضى از بندگان بر بعضى دیگر و ستمى که بخشیده مى شود مانند ستمى است که انسان با لغزش ها (و ارتکاب گناهان صغیره) به خود روا مى دارد.

 وی در ادامه با توضیح بیشتر در مورد ظلم در جامعه امروز ما گفت: بی­ حجابی را می­توان ظلم در حق دیگران نام برد، به رخ کشیدن مال و امول و دارایی­ ها در بعضی از مراسمات و یا در انظار عمومی مردم را می­توان ظلم در حق دیگران نام برد، ایجاد مزاحمت با سر و صداهای ناهنجار در مراسمات عروسی که تا پاسی از شب طول می کشد را ظلم در حق دیگرا نامید. 

جلسه تفسیر و شرح نهج البلاغه هر هفته یک شنبه­ ها در مسجد جامع برگزار می شود.


 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی