دفترامام جمعه مانه-پیش قلعه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مانه

دفترامام جمعه مانه-پیش قلعه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مانه

خطبه های نماز جمعه 27 آذر ماه 94

دفتر امام جمعه مانه مانه- پیش قلعه | جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر


نماز جمعه 27 آذر ماه 94  بخش مانه به امامت حجه الاسلام تکمیلی امام جمعه مانه در مسجد جامع شهر پیش قلعه برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین تکمیلی امام جمعه مانه در خطبه های امروز نماز جمعه شهر پیش قلعه، در ادامه بیانات خود پیرامون سبک زندگی اسلامی به آداب  همسر داری اشاره کرد و افزود: از وظایف زن و مرد نسبت به هم میتوان به خوش‏زبانى و مدارا، احترام متقابل و آراسته گی و پاکیزه بودن است.

وی در ادامه ی وظایف زن و مرد به همدیگر بنا بر روایت پیامبر (ص) در مورد کمک همسر در خانه افزود: هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند ، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است.

امام جمعه مانه در ادامه خطبه های دوم به سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان وحدت حوزه و داانشگاه اشاره و افزود: حوزه و دانشگاه باید یک هدف مشترک را طی کنند و ثمره آن این است یک جامعه آرمانی و اجتماعی خواهیم داشت. اگر بهم بپیوندند پیوند علم و دین است و نتیجه این پیوند دنیای آباد و آخرت آباد خواهد بود، این معنای وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: با قطعنامه شورای حکام در مورد مسئله هسته ای ایران، همه تهمت های ناروایی که به ملت ایران زده شد کنار گذاشته شد با آنکه از قبل می دانستند و مستکبرانه و ظالمانه پنهان کاری می کردند.

حجه الاسلام تکمیلی با عرض تسلیت ایام شهادت امام عسکری (ع)، یکی از اقدامات مهم در زمان حیات امام را تربیت نمایندگان در مناطق مختلف دانست و اضافه کرد: نظام نائب و وکالت در زمان این امام مصوم(ع) شکل گرفت و ارتباط مردم بعد از ایشان و در زمان غیبت تا به امروزبا نائبان برای مردم ناآشنا و غریب نبود.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی